Zawieszenie jako najważniejszy system w każdym samochodzie

  • Posted on: 23 August 2018
  • By: addmean
W obecnych czasach autom osobowym stawia się sporo wymagań, i dlatego uwzględniać one muszą rozmaite wymagania klientów i różne warunki drogowe.




zawieszenie
Author: .oO( Stephan (-_-) )
Source: http://www.flickr.com


artykuły do sprzątania
Author: US CPSC
Source: http://www.flickr.com


Zawieszenie to jeden z najistotniejszych układów w jakimkolwiek pojeździe, szczególnie ze względu na jego wpływ dla bezpieczeństwa kierującego i pasażerów. To właśnie od niego zależy także w dużej mierze komfort podróżowania. Zawieszenie (zobacz także miech zawieszenia) to system złożony z wielu kooperujących i zespolonych ze sobą podzespołów. Jest to układ elementów sprężystych, również wiążących je składników, łączących w sobie strukturę nośną pojazdu z jego kołami. Większa część istniejących systemów zawieszenia można dzielić na zależne i niezależne. W zawieszeniach zależnych koła danej ośki są złączone ze sobą na stałe. Obudowa mostu rusza się wraz z kołami, co narzuca zapewnienie odpowiedniej ilości miejsca na pionowe przesunięcia. W zawieszeniu zależnym koła przedniej i tylnej osi wpływają wzajemnie na siebie ze względu na to, że są złączone przy pomocy jednego z fragmentów zawieszenia np. resora piórowego. Owe rozwiązanie znajdziemy najczęściej w samochodach ciężarowych, czy też terenowych. Z kolei w zawieszeniu niezależnym każde koło auta przesuwa się niezależnie jedno od drugiego. W przeciwieństwie do urządzeń zależnych mają one zwiększoną liczbę elementów prowadzących koła - nasz biuletyn : -> szczegóły w podanym źródle - i są najczęściej używane w autach osobowych.




W ich skład wchodzą takie składniki jak wahacze, drążki skrętne i reakcyjne, resory, stabilizatory, również amortyzatory.


Niestety nie jest wykonalne stworzenie jednego, wszechstronnego modelu budowy zawieszenia dopasowanego do wymogów każdych kierowców.