Z jakiego typu dylematami stykają się teraźniejsi i niedoszli posiadacze pojazdów z silnikiem Diesla

  • Posted on: 12 July 2018
  • By: addmean
Marzeniem każdego małolata, a także niemalże każdej kobiety bywa posiadanie auta na wyłączny użytek. Taki nabytek jest o tyle istotny, że daje posiadaczowi spore poczucie niezależności - w końcu można pojechać chociażby w siną dal. Jednak nie w każdym przypadku taka wizja będzie możliwa do wykonania. Dlaczego?

Element silnika
Author: Lanà
Source: http://www.flickr.com
Otóż, zużyty filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych może skutecznie zatrzymać nasz samochód. Silnik wynaleziony przez Rudolfa Diesla był odkryciem na miarę wszech czasów. Budowniczowie łodzi podwodnych szybko wykorzystali patent i taki silnik zamontowali pod kadłubem np. u-bootów, co później w znaczny sposób wpłynęło na losy działań wojennych w czasie II wojny światowej. Jednakże obecnie łodzie podwodne pływają również dzięki paliwu jądrowemu, a silnik na ropę trafił nade wszystko pod maski fiatów, lecz na tym nie koniec. W trosce o środowisko inżynierowie obmyślili dpf, który miał za zadanie dopalać niebezpieczne substancje, które nie zdołały się unieszkodliwić w trakcie procesu spalania zachodzącego w silniku. Jednak zdaniem taksówkarzy takie rozwiązanie przynosi więcej szkód niż korzyści.

Po pierwsze, pojazd standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych pali więcej niż model bez filtra, a bak najlepiej tankować pod zakrętkę, bo do paliwa należy dolewać specjalny i dość drogi specyfik, dzięki któremu rzeczony filtr ma się nie zapychać. A przecież nie każdy zawsze nosi przy sobie przynajmniej 300 zł, a poza tym wcześniej czy później i tak należy się n http://s-performance.pl/oferta/wylaczanie-filtrow-fapdpf/ony w tzw. mokry dpf, to na co dzień należałoby jeździć w długie trasy i rozwijać na ekspresówkach duże prędkości, co w niektórych przypadkach pozwoli przedłużyć żywotność filtra. Jednak jazda po zakorkowanych i dziurawych drogach najczęściej kończy się wizytą u mechanika. Zapchany dpf w krańcowych przypadkach może nawet unieruchomić silnik hondy na amens-performance.pl.

silnik samochodowy
Author: Ryan Gsell
Source: http://www.flickr.com
Należy mieć na uwadze, że usuwanie fap, czyli w pewnym sensie, pozbycie się niemile widzianego filtra cząstek stałych, to kosztowny interes. Wszystko zależy od marki furgonetki. Standardowo wspomniana kwota oscyluje w granicach 1500 zł, lecz w niektórych przypadkach może przekroczyć 2000 zł. To bardzo niemarginalna wiadomość dla tych, którzy zamiarują kupić używany pojazd - jeśli pozostaje on wyposażony w dpf, to najprawdopodobniej w przyszłości trzeba będzie wydać ponad 1000 zł na jego wycięcie - czytaj więcej na: