W jaki sposób sprawnie sprawdzać należności dotyczące naszej firmy

  • Posted on: 10 April 2018
  • By: addmean
Nasza firma powinna na siebie zarabiać, musi funkcjonować tak by klienci byli zadowoleni, ale również tak, by pracownicy mogli efektywnie pracować. Musimy wszystko odpowiednio poukładać pod względem szeroko rozumianego zarządzania. Począwszy od dostaw, przez czas tworzenia produktu/usługi, po dostarczenie wszystkiego klientowi. Musimy rozplanować wszystko względem sytuacji rynku, na którym się znajdujemy i tego, co dzieje się wewnątrz firmy.

Financial Service Support
Source: http://www.fss-finanse.pl/
Istotny jest każdy element, by całość logicznie i dobrze funkcjonowała. Konieczne jest też to, jak długo klienci uiszczają należności względem naszej firmy. Żeby wszystko było na odpowiednim poziomie trzeba, co pewien czas sprawdzać ile wynosi wskaźnik rotacji należności. Gdy wskaźnik ten nie przekracza liczby 7 to musimy zacząć szybciej ściągać należności od klientów. Za częste kredytowanie nie jest niczym właściwym, bo w takiej sytuacji firma traci swoją płynność finansową i nie jest w stanie dobrze funkcjonować.

Miej należności własnej firmy pod ścisłą kontrolą

Jeśli chcielibyśmy by nasza firma dobrze funkcjonowała i ciągle się rozwijała, musimy pamiętać o właściwej kontroli należności. Jeżeli nie umiemy upomnieć się o swoje pieniądze, to raczej nasza firma szybko będzie musiała ogłosić upadłość. Wiadomo, że na początku nie zawsze dajemy radę zapanować nad fakturami. Zdarza się, że ciężko będzie sprawdzić, które faktury uregulowano we właściwym czasie, a które z opóźnieniem. Z tego powodu najlepiej postarać się o program, który sprawi, że kontrola należności, tzw. cash flow monitoring (dowiedz się więcej na: www.attorn.pl/moduly1/modul-monitoringu-i-windykacji.html) okaże się o wiele prostsza. Wprowadzenie wszystkich faktur do tego programu pokaże nam ile firm ma zaległości, komu powinniśmy przesłać informacje z ponagleniem do zapłaty lub gdzie trzeba zadzwonić. Wszyscy doskonale wiedzą, jaki jest termin zapłaty, tak, więc firmy powinny się go trzymać. Razem z klientem podejmujemy decyzje w kwestii uregulowania zapłaty i sposobu – czasem jest opcja spłaty ratalnej, jednak, jeśli klient i tak nie przejmuje się terminem trzeba doliczać odsetki. Powinniśmy jednak wcześniej powiedzieć klientowi, że zwlekanie z zapłatą przy spłacie sprawi, że klient (pozostałe wiadomości) będzie musiał zapłacić więcej. To na pewno sprawi, że klient będzie pamiętał o terminie.