Jak dobrze się przygotować do jazdy na nartach, żeby nie skończyło się to przykrą kontuzją.

  • Posted on: 18 May 2018
  • By: addmean
Zima to okres, gdy wszystkie znane i mniej znane ośrodki narciarskie zaczynają się zapełniać tłumami spragnionych białego szaleństwa turystów. Przepiękne góry, coraz lepiej prezentująca się baza narciarskich wyciągów i wypożyczalni nart powodują, że wiele osób nie będzie sobie wyobrażać zimowych ferii inaczej, niż na narciarskich stokach. W praktyce do rekreacyjnej jazdy nie trzeba nawet posiadać własnego sprzętu, wystarczy zakup dobrej zimowej kurtki i spodni narciarskich.
biuro
Author: fabianpimminger
Source: http://www.flickr.com
Pozostałe wyposażenie, czyli kijki, buty i narty można pożyczyć albo w jednej z wielu wypożyczalni, albo od znajomej osoby, która także pasjonuje się tym sportem. Mieszkający na południu tak naprawdę nie powinni mieć kłopotów z wyszukaniem jakiegoś stoku niedaleko domu, z pozostałych regionów kraju trzeba trochę dalej jechać, ale szaleństwa na śniegu na pewno to zrekompensuje (zobacz fakty). Lecz udając się nawet na krótki wyjazd na stok trzeba pamiętać o tym, że jest to sport (polecamy kijki nordic walking) dość kontuzjogenny i poza załatwieniem sprzętu warto by było zadbać o właściwą formę.




Statystyki po zimowym okresie niestety nie są optymistyczne. Każdej zimy na stokach narciarskich dochodzi do wielu urazów, złamań i kontuzji. Wiele z nich wynika z nieuwagi, brawury czy po prostu nieszczęśliwego splotu wypadków, ale pewne są spowodowane po prostu złym przygotowaniem fizycznym. Narciarstwo to wymagający sport, bardzo mocno pracują przy tym kręgosłup i nogi. Jeżeli ktoś przez wiele miesięcy przesiaduje
narty
Author: boogy_man
Source: www.sxc.hu
w pracy po kilka godzin każdego dnia, nie ćwiczy żadnych sportów i nagle udaje się na dwutygodniowe ferie, to bardzo ryzykuje jakąś poważną kontuzją.
Więcej: http://www.rusin-ski.pl/aktualnosci.html.
Lekarze polecają, aby przed sezonem narciarskim odpowiednio wzmocnić siłę, najlepiej systematycznymi ćwiczeniami na pobliskiej siłowni. Należy o tym pomyśleć nie tydzień przed wyjazdem, ale minimum parę miesięcy wcześniej, tak aby mięśnie i stawy mogły się należycie powzmacniać. Jeśli nie zapomni się o tym, to narty góry staną się przyjemnością, a nie złością z powodu naderwanego kolana.