Dieta na wzmocnienie mięśni

  • Posted on: 3 January 2018
  • By: addmean
Prawidłowo ułożona dieta na masę stanowi uzupełnienie treningów na masę. Dzięki niej dużo prędzej pojawią się rezultaty naszych treningów. Poddając organizm wysiłkowi cielesnemu zwiększa się jego popyt na kalorie. To, ile będziemy musieli dostarczyć ponadprogramowych kalorii jest materią indywidualną oraz zależy od intensywności treningów, naszych indywidualnych uwarunkowań.

tu dowiesz się więcej
Author: marshel
Source: http://www.sxc.hu
Dieta na siłownię powinna zapewniać organizmowi zbilansowane dania niosące odpowiednie proporcje węglowodanów, białek, tłuszczy a także mikroelementów. Ilość dań spożywanych w przeciągu dnia winna wahać się miedzy 5 a 6 w sztywnych porcjach.



Miejmy na względzie, iż nasz organizm w głównej mierze składa się z wody, stąd musimy pić co najmniej 3 litry wody niegazowanej, zaś w gorące dni nawet 5 litrów. O ile nie jesteś w stanie dostarczyć organizmowi starczających doz węglowodanów jak też białka, dietę powinny uzupełnić odżywki na masę - odżywki i suplementy na stronie gieldasuplementow.pl.

Węglowodany - to główne źródło energii dla naszego organizmu. Produkty bogate w węglowodany dostarczają nam siłę. Należy niemniej jednak unikać węglowodanów przetworzonych, zawartych w słodyczach. Najwięcej przyjmujemy ich rankiem, w posiłkach przed oraz po treningu. Które wyroby winny się znaleźć w naszej diecie? Głównie: wyroby zbożowe - kasza, makarony, jarzyny - fasola, ziemniaki, płatki owsiane, pieczywo z pełnego ziarna. Dzienna dawka konsumowanych węglowodanów wynosi pomiędzy 5g - 7g na 1kg masy ciała. Białka - są głównym składnikiem masy mięśniowej. Zalecana dzienna dawka to 2 gramy na każdy kilogram masy ciała. Ostatnie jedzone danie w ciągu doby musi zawierać najsporzej białka a możliwie mało węglowodanów.

Co więc będzie zawierać dużo białka? Na pewno: mięso - drób, wołowina, ryby, jaja, twarożek, nabiał. Dobowa dawka spożywanego białka powinna wynosić 2g - 3g na kilogram masy ciała. Tłuszcze są niezwykle ważnym składnikiem odżywczym. Także są źródłem energii dla naszego organizmu oraz są nieodzowne w procesie budowy mięśni. Co najlepiej spożywać? Oliwę z oliwek oraz tłuste ryby. Dzienna dawka spożywanego tłuszczu (odżywki na spalanie tkanki tłuszczowej) musi wynosić około 1g na kilogram masy ciała.

Należy trzymać się powyższych wytycznych bez względu na to czy jest to trening dla początkujących (dowiedz się więcej), czy też jesteśmy na poziomie zaawansowanych ćwiczeń.